La Junta Rectora del Consorci Museu Marítim de Mallorca aprova el Pla Director

(06/02/2020)

Avui dematí, la Junta Rectora del Consorci Museu Marítim de Mallorca ha aprovat el Pla Director del centre, un text que preveu la creació de l’estructura laboral i econòmica necessària per poder desenvolupar el projecte amb èxit en els pròxims anys. Segons la vicepresidenta i consellera de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística, Bel Busquets, que també és presidenta del Consorci, «avui hem fet una passa més per fer del museu l’entitat de referència per a la conservació i la promoció del patrimoni material i la cultura marinera illenca».

El document defineix les línies estratègiques que han de regir l’actuació del Museu en matèria de preservació i divulgació del patrimoni marítim i la cultura marinera, així com de promoció pel respecte pel medi marí per conservar-lo.

Entre els objectius del Museu Marítim de Mallorca, el Pla Director n'especifica, entre d’altres, configurar i consolidar una col·lecció de béns patrimonials; preservar la vivència del medi marí que han tingut i tenen els mallorquins i les mallorquines a partir de les seves memòries, i transmetre-la a les generacions del futur per promoure el respecte al medi a través del coneixement i l’estima de l’entorn marítim de Mallorca. Així mateix, el text preveu fórmules per implicar la societat mallorquina en la missió del Museu i acollir-ne activament la participació en la planificació i en l’execució de les activitats que du a terme.

Aquest Pla Director, elaborat juntament amb l’empresa STOA, pretén posar les bases perquè el Museu Marítim de Mallorca esdevengui l’entitat de referència en matèria de patrimoni marítim, membre actiu i aglutinador dels interessos i de les persones implicades en la preservació i la promoció de la cultura marinera de Mallorca.