Bel Busquets: "la nostra relació amb la mar ha de ser justa, igualitària i sostenible"

(06/11/2019)

La consellera de Cultura i presidenta del Consorci Museu Marítim ha fet aquestes declaracions durant la presentació de la nova web i el Decàleg de bones pràctiques.

El Museu Marítim de Mallorca ja té una pàgina web on s'explica el projecte del centre, així com la seva filosofia, i que inclou el Decàleg de bones pràctiques entorn de la mar. La consellera de Cultura i presidenta del Consorci Museu Marítim, Bel Busquets, ha considerat que "la nostra relació amb la mar ha de ser justa, igualitària i sostenible" i, en aquest sentit, ha lloat la feina feta per part de la direcció del Museu en col·laboració de diferents representants del món de la mar per a l'elaboració del decàleg, el primer projecte co-participat, entre el Museu Marítim de Mallorca i la ciutadania..

Durant la presentació, Busquets, ha explicat la feina feta al Museu Marítim va en el sentit de canviar la visió que a Mallorca "la mar ens separa" i veure que en realitat "ens uneix entre illes i també amb la resta del món".

D'altra banda, la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat del Govern i vicepresidenta del Consorci, Pilar Costa, ha destacat que el museu "fa una feina formidable per donar a conèixer el patrimoni marítim i sensibilitzar la societat de la importància de cuidar-lo, en especial a un territori insular com el nostre".

El director gerent del Museu Marítim, Albert Forés, ha explicat que el decàleg de bones pràctiques entorn de la mar anima la població a contribuir a la preservació del patrimoni marítim a través del seu coneixement, limitar l'ús del plàstic, respectar la posidònia, mantenir viu el llenguatge mariner, demanar a la gent de fora com és la mar als seus països d'origen per a ampliar coneixements, menjar peix de proximitat o reivindicar les dones que han format part de la història de la mar, entre altres qüestions.

Podeu navegar per la web del Museu Marítim de Mallorca al següent enllaç https://museumaritim.conselldemallorca.cat/

El Decàleg de bones pràctiques entorn de la mar està disponible aquí