El Consell de Mallorca detecta més deficiències a la seu de Palma del Museu Marítim de Mallorca

(26/02/2024)

El Consell de Mallorca detecta més deficiències al Museu Marítim de Mallorca que allargaran el termini de reobertura de la seu de ses Voltes. A la falta de pla d’evacuació i a la manca de funcionament del sistema de detecció d’incendis s’hi suma, ara, que les mànegues antiincendis no estan connectades al subministrament d’aigua i la falta de pressió de les canonades a la zona, la qual cosa implicarà fer obres.

A més, ja es fa feina en l’elaboració d’un conveni nou de cessió d’espai, ja que les instal•lacions són de l’Ajuntament de Palma i s’ha de dur a terme una concessió demanial perquè el Consell de Mallorca pugui emprar-les de manera legal.

La vicepresidenta del Consell de Mallorca i consellera de Cultura i Patrimoni, Antònia Roca, explica que, durant les darreres setmanes, s’han estat analitzant amb tècnics i arquitectes les diferents irregularitats que hi havia a l’edifici d’ençà de la inauguració per poder tornar a obrir al públic el més aviat possible.

Tot i això, els tècnics encarregats del cas han notificat més irregularitats que retardaran la reobertura del Museu. «Hem trobat que les mànegues antiincendis, col•locades recentment, no estan connectades al subministrament d’aigua i, de fet, un informe del 2018 ja advertia que l’aigua no pot arribar a la zona per la manca de pressió de les canonades», ha explicat Antònia Roca. Ara, s’haurà de fer obra per solucionar aquesta situació.

Reforç de l’horari a la seu de Sóller

El Consell de Mallorca mantindrà l’ampliació horària de la seu de Sóller del Museu Marítim de Mallorca fins que es torni a obrir la seu de Palma. D’aquesta manera, estarà obert de dimarts a dissabte de 10.00 a 15.00 hores i el diumenge de 10.00 a 14.00 hores.

A més, s’han cercat alternatives a totes les visites escolars i d’associacions que ja hi havia acordades. En aquests casos, es pot acudir a la seu de Sóller o també es pot rebre la visita dels treballadors del Museu Marítim a les seves instal•lacions. Aquesta opció ja s’ha duit a terme en algunes escoles, on s’han fet tallers.