CA

Totes les notícies

El Consell de Mallorca renova el conveni del Museu Marítim amb l'Ajuntament de Sóller

(29/02/2024)

Durant el mes de febrer han visitat les instal·lacions 1.490 persones: és el rècord en un mes de febrer i el doble que l'any passat

El Consell de Mallorca renova el conveni amb l'Ajuntament de Sóller per la seu del Museu Marítim. La vicepresidenta del Consell de Mallorca i consellera de Cultura i Patrimoni, Antònia Roca, ha signat l'acord per a tres anys, avui matí, amb el batle del municipi, Miquel Nadal. L'objectiu, ha explicat, és "que la seu de Sóller es consolidi com a un lloc privilegiat de conservació i difusió del patrimoni marítim". De fet, ja destacat que, "aquest mes de febrer, han visitat aquestes instal·lacions 1.490 persones: és el rècord en un mes de febrer i el doble que l'any passat".

Roca assegura que el Museu Marítim de Sóller és un museu obert a la ciutadania i que és molt dinàmic, ja que ha dut a terme, en els darrers mesos, diferents activitats amb els serveis socials de l'ajuntament de Sóller i ha recollit patrimoni oral dels pescadors del municipi, entre altres iniciatives. Precisament, el batle de Sóller, Miquel Nadal, ha assegurat que està molt satisfet amb la gestió que es fa de l'espai i ha celebrat que la gent del poble visita, cada vegada més, aquest espai i s'involucra en la seva tasca.

Inaugurada la exposició de colònies escolars a Sóller

L'exposició del Consell de Mallorca 'Les colònies escolars de la Diputació Provincial de Balears (1893-1936). El llegat documental' ja està disponible al Museu Marítim de Sóller. Es tracta d'una mostra organitzada des de l'Arxiu General del Consell de Mallorca amb el Grup d'Estudi d'Història de l'Educació de la UIB, amb Francisca Comas Rubí i Carlos Menguiano Rodríguez com a comissaris. Amb les imatges, es dona a conèixer la documentació sobre les colònies escolars promogudes per la Diputació Provincial des de finals del segle XIX. La sèrie documental s'ha conservat gairebé íntegra i abraça des de final del segle XIX fins a les colònies de la postguerra.

Gràcies a la documentació, es pot conèixer, amb molt detall, com es van organitzar aquestes activitats estiuenques, popularitzades a Europa a final del XIX. Les memòries, les fotografies, els registres i els treballs dels alumnes que es poden veure a l'exposició apropen la ciutadania a les activitats que s'hi duien a terme i a la vida quotidiana dels infants que hi varen participar.