Els mestres restauraran una vintenta d’embarcacions del Museu Marítim en els pròxims anys

(10/09/2021)

Les rehabilitacions es faran gràcies a un conveni signat entre el Museu Marítim i el Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient

Avui dematí la vicepresidenta i consellera de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística del Consell de Mallorca, Bel Busquets, i la vicepresidenta i consellera de Sostenibilitat i Medi Ambient, Aurora Ribot, han presentat un conveni de col·laboració per a la restauració i per al manteniment d’una vintena d’embarcacions del Museu Marítim, algunes de les quals s’exposaran a la seu de ses Voltes.

Segons ha explicat Busquets, és un conveni «per optimitzar recursos i unir sinergies que, gràcies als coneixements i experiència dels mestres d’aixa del Consell, permetrà que les embarcacions del Museu de Mallorca recuperin l’esplendor, moltes podran tornar a navegar i que puguem fer difusió de les embarcacions tradicionals i del patrimoni immaterial lligat a elles, com ara les tècniques utilitzades pels mestres d’aixa».

«En definitiva, es tracta de col·laborar per a la recuperació, restauració, conservació i difusió del patrimoni marítim excepcional de Mallorca», ha resumit Busquets, i ha explicat que «la primera embarcació en què s’intervendrà és l’snipe PPBapor, la darrera donada al Museu Marítim i que s’exposarà a ses Voltes una vegada finalitzada la rehabilitació».

La vicepresidenta i consellera de Sostenibilitat i Medi Ambient, Aurora Ribot, ha explicat que «el conveni que avui presentam ens ajudarà a valorar, encara més, la meravellosa tasca dels mestres d’aixa amb la idea de restaurar i mantenir embarcacions propietat del Consorci del Museu Marítim».
«L’objectiu és posar en pràctica les tècniques i els coneixements dels treballadors i treballadores del taller de mestres d’aixa aprofitant la disponibilitat d’embarcacions del Museu Marítim», ha detallat Ribot.

En una primera fase (2021-2022), el taller de mestres d’aixa rehabilitarà sis embarcacions. Durant els anys 2023-2025, com a segona fase, es restauraran catorze vaixells, entre els quals hi haurà llaüts i bots cobertats.

Podeu trobar més informació sobre la feina dels mestres d’aixa al següent enllaç: